Ekonomi

AB’den benzin ve motorin kararı! Türkiye’yi yakından ilgilendiriyor, nasıl etkileyecek?

TAYSAD Lideri Albert Saydam, AB’nin en çok araç ithal ettiği ülkenin Türkiye olduğunu hatırlatarak, şunları söyledi: “AB’nin bu son kararına uygun araçlar üretmezsek birinci sırayı kaybederiz”söz konusu.

Almanya’nın e-yakıt teklifini kabul eden Avrupa Birliği, 2035 prestijiyle karbon nötr olmayan araçların satışını yasaklamayı kabul etti. Buna göre, o tarihten itibaren içten yanmalı motora sahip araçlar ancak doldurulabiliyorsa yeni olarak tescil edilecek. karbon nötr yakıtlarla.

Ekonomi gazetesine konuşan TAYSAD Lideri Albert Saydam, AB’nin bu kararının Türk otomotiv sektörüne kaçınılmaz etkilerinin olduğunu belirtti. “Bu etkinin olumlu ya da olumsuz olması bizim ne yapacağımıza bağlı”söz konusu.

2035’TEN İTİBAREN SATIŞLAR SIFIR EMİSYON OLACAK

Geçtiğimiz ay Avrupa Parlamentosu (AP) Genel Kurulu’nda kabul edilen ve yürürlüğe girmesi için AB üye ülkeleri tarafından resmi olarak onaylanması gereken düzenleme, 2035 yılından itibaren satılacak yeni otomobillerin ve hafif ticari araçların sıfır emisyonlu olmasını şart koşuyordu.

Böylece, benzin ve dizel gibi içten yanmalı motorlara sahip yeni otomobillerin söz konusu tarihten itibaren AB ülkelerinde satışı mümkün olmayacaktı.

E-YAKIT İÇİN DEĞİŞİM

Almanya liderliğindeki bir dizi ülke, yeni yakıtlı ve dizel araba satışını yasaklama girişimine karşı çıktı. Planı desteklemek için Almanya, AB’den havadaki karbondioksiti yakalayarak üretilen e-yakıtlar olarak bilinen yenilenebilir enerji ve sentetik yakıtlardan muafiyet istemişti.

Avrupa Birliği (AB) ile Almanya arasında 2035’ten itibaren benzinli ve dizel motorlu yeni otomobillerin satışını yasaklama girişimiyle ilgili anlaşmazlık geçen hafta çözüldü. Böylece 2035 yılından sonra içten yanmalı motora sahip araçlar, yalnızca karbon nötr yakıtlarla doldurulabilirse yeni olarak kaydedilecek.

Avrupa Birliği (AB) Kurulu Başkan Yardımcısı Frans Timmermans, otomobillere yeni karbon standartları getirecek yönetmeliğin bir an önce yasalaşması için çalışacaklarını belirterek, Kurulun gerekli yasal süreçleri tamamlayacağını kaydetti.

“ACİL ADIMLAR ATIYORUZ”

Kararı pahalıya mal eden Araç Tedarik Sanayicileri Derneği (TAYSAD) Başkanı Albert Saydam, “Biz 24 saati planlarken Avrupa’nın 12 yıl sonrasını planlamasını anlamlı buluyorum. Bugün Türkiye kurtarmaya çalışırken, AB ülkeleri 2035’i müzakere ediyor. Bizim de bu konuda acil adımlar atmamız gerekiyor. Avrupa Birliği’nin bu son kararına uygun araçlar üretmezsek ‘AB’nin en çok araç ithal ettiği ülke’ unvanımızı kaybedeceğiz.söz konusu.

“E-YAKIT PAHALI AMA ÇOK ÇEVRECİ”

Saydam, Almanya’nın önerdiği e-yakıt (e-yakıt) çözümünün elektrikli araçlara göre daha çevreci olduğunu da ifade ederek, “Şu anda e-yakıtlı bir araç, elektrikli bir araca göre 4 kat daha pahalı. Ancak bu maliyetler yapılacak çalışma ile zaman içinde düşebilir. Üretim adetleri arttıkça elektrikli araçların bazı hammaddelerinde ve bazı bileşenlerinde arz sıkıntısı başlayabilir. Bu nedenle sadece elektrikli olanlar takip edilmemelidir. Bu nedenle Almanya da e-yakıtlarda yatırım, araştırma ve tercihlerin önceliklendirilmesi için baskı yaptı.söz konusu.

“TÜRKİYE 2023’TE BİR KAMYON GERİ DÖNEBİLİR”

Albert Saydam, küresel araç üretiminin hızlandığını ve Türkiye’de 2023 tablosunun olumlu olmadığını söyledi. Şeffaf, “Türkiye 2022 yılını dünyada üretimde 13’üncü, satışta 18’inci olarak kapattı. Uluslararası raporlara göre Türkiye 2023’te bir sıra gerileyebilir. Sıradaki ülkeler Kanada, Endonezya, Fransa ve İspanya.

Bunun şu anki karşılığı 2.3 milyon araç üretimi. 2017’de 1,7 milyon adet yakaladık ama bu yıl üretimimiz 1,3 milyon adetin altına düşecek gibi görünüyor.”açıklama yaptı.

Bu yıl üretim rakamlarındaki düşüşün öngörülmesinde bazı platformların yurt dışına kaymasının etkili olduğu belirtiliyor. Bursa Tofaş fabrikasında üretilen Doblo, Temmuz 2023 prestijiyle İspanya’ya devredilecek.

Otomotiv Sanayii Derneği (OSD) yetkilileri ise 2023 yılında üretim adetlerinin geçen seneyi geçeceğini öngörüyor. Geçen yıl 1 milyon 352 bin 648 adet otomotiv üretimi gerçekleşti. TAYSAD da OSD de orta vadede ilk 10’a girmeyi hedefliyor.

KAYNAK: NTV

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu